Istorie românească în fotografii. Oameni în vremuri de demult

luni, 29 noiembrie 2010

Am găsit, după multe căutări, fotografii destul de vechi, care m-au fascinat întotdeauna. Îmi plac fotografiile vechi şi îmi place să-mi cunosc istoria din poze. O să încep azi o serie lungă de posturi pe tema asta, convins fiind că nu multă lume cunoaşte sau a avut ocazia vreodată să vadă aceste fotografii vechi. Mă gândesc să fac asta nu pentru că nu ar fi surse pe internet, doar că ele sunt dispersate şi niciodată nu am găsit mai multe la un loc. Astăzi o să încep cu oamenii acelor vremuri, cu meseriile lor, bărbaţi şi femei, bunicii şi străbunicii unora dintre noi.
Pozele surprind o perioadă întinsă... undeva prin anii 1880 şi se temina în anii 1945. Din păcate nu pot să spun data exactă a lor şi nu vreau să fac vreo greşeală. Aşa că pozele au primit nume şi vin în ordinea lor neordonată aşa cum mi-au trecut mie prin mâini. Dacă cineva mai deţine asemenea fotografii, rog să îmi trimită pe adresa mea de mail: sovaialaalin@gmail.com

Cărăuşie pe malul Dâmboviţei
 

Cu măgarul în staţia de benzină

Click pentru mai multe poze...


Ultima trăsură în centru


 Vânzători de ziare


 Şofer care a greşit


 Vânzători de covrigi la Arcul de Triumf


Vânzători ambulanţi de petrol lampant


Negustor ambulant pe Str. Grădinarilor



Schimb în bazarul Taica Lazar


Negoţ cu încălţări la mâna a-II-a


 P-ţa Victoriei. Aşteptând dupa clienţi


Iernile de altădată... cu sania pe drum


 Vânzător de castane prăjite


Cu sania trasă de cai


 Un vânzător de halviţă


Vânzător de cârnaţi fără clienţi


Lustragiu

Vânzător îngheţată


Vânzător ambulant de petrol lampant


Foto-instant în Parcul Cişmigiu


Vânzătoare de floricele de porumb


 Unul dintre ultimele tramvaie cu cai


Vânzători ambulanţi


Florăreasă pe bulevard


Florărese


Florărese cu bluze brodate în centru

 
Ţigancă ghicitoare de noroc


Ţigani tinichigii


Bulibaşă


Ţigan cositorind


 Fierar

Lămpile stradale sunt aprinse


Cu ursul

Adăpost de noapte


Tăietori de lemne


Cosari

Micuţul scripcar

Coşar la datorie

Crucea de Piatră - dame de companie


Crucea de Piatră - dans

Lustrangiu

Flaşnetar cu papagal ghicitor

10 comentarii:

andrei luni, noiembrie 29, 2010 1:31:00 p.m.  

Absolut superb! As da orice sa traiesc macar o zi in vremurile alea.

Scorţişoară luni, noiembrie 29, 2010 3:52:00 p.m.  

Waw... super tare! Are dreptate, Andrei. Ce frumos ar fi să trăim în timpurile acelea. :)

pandhora luni, noiembrie 29, 2010 5:31:00 p.m.  

frumoase...nu le-am mai vazut...am si eu o micuta colectie cu carti postale cu bucurestiul de alta data dar sunt cele pe care le gasesti mai peste tot :(
a fost o bucurie sa le privesc pe ale tale...tu ai evidentat acum aspectul paturii sarace a bucurestiului...dar...oricat de greu se traia si atunci...transpare o liniste si o detasare care lipseste cu desavarsire vremurilor noastre...

alin miercuri, decembrie 01, 2010 10:54:00 p.m.  

ma bucur ca iti plac Pandhora, o sa mai pun o multime de poze

Iosif joi, februarie 03, 2011 4:16:00 p.m.  

foarte frumoase pozele...si eu sunt pasionat de poze vechi....

Nicol miercuri, februarie 22, 2012 8:49:00 p.m.  

Iti multumim pentru aceste poze deosebite care ne dezvaluie vremuri de mult apuse;cum spunea o cititoare,parca oamenii isi duceua traiul greu cu mai multa seninatate!

Anonim,  sâmbătă, octombrie 19, 2013 2:03:00 a.m.  

Superbe, pozele tale. Frumoasa colectie si deosebit de valoroasa ca si emotie si sentiment... ca nu ma mai spun de istoria pe care o evoca si valoarea lor artistica
Multumesc ca ai impartasit cu noi :) aceasta frumusete

Trimiteți un comentariu

Facebook


Cui ii place:

Copyright ©

Conţinutul acestui site internet este protejat prin Legea dreptului de autor L8/1996 actualizată. Folosirea conţinutului ori a unor părţi din acesta fără înştiinţarea, respectiv aprobarea, proprietarului acestui site se pedepseşte conform legilor în vigoare.

Blog template by simplyfabulousbloggertemplates.com

Back to TOP