Istorie romaneasca in fotografii. Piatra Neamt

miercuri, 12 ianuarie 2011

Cine a fost in Piatra Neamt?Eu nu...si imi pare un pic rau....ai ce vedea.Cine s-a nascut in Piatra Neamt...sunteti norocosi, chiar daca voi poate nu o stiti.As fi vrut sa scriu ceva destept despre Piatra Neamt....dar n-am nici cea mai vaga idee.O sa ma uit la poze cu voi si o sa-mi imaginez locuri pe care nu le voi vedea niciodata, pentru ca probabil ele nu mai exista, sterse de amprenta timpului, distruse insa de oameni si nu de vreme.Raman tot la litera P, a fost Ploiesti acum Piatra Neamt, urmeaza....naiba stie ce urmeaza, poate Bucuresti , poate altceva....surpriza.Pozele astea le-am primit de la cineva care a fost profund sensibilizat de pisalogeala mea cu privire la orice poza veche posibila in lumea asta, si caruia ii multumesc foarte mult.

Inceputul inceputurilor.A fost odata ca niciodata Piatra Neamt:

1926 Vedere generala din Piatra Neamt,in centru se poate recunoaste strada Petru Rares, Prefectura si fostul Gostat, actualul magazin Dacry



Anul 1926, Gara din Piatra Neamt, cladirea, antreprenor Carol Zane, a fost inaugurata la data de 2 octombrie 1913


Anul 1925, Strada Stefan cel Mare din Piatra Neamt, in stanga se poate recunoaste cladirea in care functioneaza policlinica cu plata


Anul 1924, Pavilionul parcului "Cozla" din Patra Neamt, ars la data de 12 mai 1924, incendiul distrugand Pavilionul Central, cel de muzica si locuinta unui brigadier
 

Anul 1920, Piata  Agroalimentara din Piatra Neamt, desfiintata in anul 1932


Anul 1922, "Chioscul gospodinelor" , parcul "Cozla" din Piatra Neamt


Anul 1920, Hotel Continental din Piatra Neamt, construit pe aproximativ aceasi locatie actualemete restaurantul Happy Food din zona centrala



Anul 1928, Bulevardul Emil Costinescu din Piatra Neamt, actualmente Bulevardul Republicii


Anul 1924,Palatul administrativ din Piatra Neamt, ridicat intre 1910-1912, inaugurat in iunie 1913, actualmente Muzeul de istorie si Arheologie


Anul 1912, strada Petru Rares, Hotel Regal si viitoarea Piata Mihail Kogalniceanu


Anul 1924, Piata Mihail Kogalniceanu din Piatra Neamt

9 comentarii:

Andrea... miercuri, ianuarie 12, 2011 5:09:00 p.m.  

Gara si actualul muzeu de istorie arata exact ca atunci, poate o sa ajungi odata la Piatra Neamt sa vezi cum arata orasul acum...oricum frumoase imagini...

alin miercuri, ianuarie 12, 2011 5:45:00 p.m.  

poate o sa ajung....poate nu...oricum arata frumos

pandhora miercuri, ianuarie 12, 2011 9:58:00 p.m.  

indiferent de oras...trecutul prins in fotografii e minunat...chiar daca poate la vremea aceea timpul prezent era departe de a fi minunat...
imi place fotografia cu hotelul Continental....imi place strada aceea de micut targusor linistit....

alin miercuri, ianuarie 12, 2011 10:10:00 p.m.  

as bea o granita pe trotuar in fata la Continental intr-o zi calduroasa de vara si m-as uita la lumea de pe strada, ce ar fi mai ciudat, eu sau granita?

pandhora joi, ianuarie 13, 2011 12:08:00 a.m.  

pe vremea aia cred ca se bea braga...asa ca...mai mult ca sigur granita ar fi fost ciudata :)

sara,  luni, februarie 07, 2011 8:48:00 p.m.  

Inca e frumos in Piatra Neamt ,dar cel mai mult imi place ca e un oras foarte curat,nu vezi pe nicaieri nici un gunoi.(eu sunt din Targu Neamt,dar am facu liceul in Piatra Neamt)
Stii,chiar arata si acum pe alocuri a targ vechi ,cu strazile inguste pavate cu piatra veche(in spatele liceului Petru Rares)

Anonim,  marți, martie 22, 2011 9:44:00 p.m.  

am fost de 3 ori anul trecut in piatra si anul acesta abia m-am intors acum 2zile,e pacat sa nu vizitati macar o data orasul.cand vreau sa-mi linistesc mintea si sufletul,ma opresc in piatra neamt,are o vibratie in care iti doresti sa te intorci de fiecare data...

Calin sâmbătă, octombrie 29, 2011 4:22:00 p.m.  

Salut, sunt chiar din Piatra Neamt si ma mir foarte tare ca atunci orsul meu arata asa de modest dar totusi is frumoase pozele.
Cel mai mai mult mia placut poza cu hotelul Continental.
:)

Daniela joi, decembrie 29, 2011 11:12:00 a.m.  

Da...
Am adunat și eu, de-a lungul anilor, cam câteva fotografii.
Dacă timpul îmi va permite, poate voi adăuga pe blogul personal povestea acestui oraș și alte imagini rare...

Trimiteți un comentariu

Facebook


Cui ii place:

Copyright ©

Conţinutul acestui site internet este protejat prin Legea dreptului de autor L8/1996 actualizată. Folosirea conţinutului ori a unor părţi din acesta fără înştiinţarea, respectiv aprobarea, proprietarului acestui site se pedepseşte conform legilor în vigoare.

Blog template by simplyfabulousbloggertemplates.com

Back to TOP