Romania pitoreasca

miercuri, 22 decembrie 2010



Romani, pastrati-va traditiile, oricat de barbare ar fi, oricat de depasite si de patetice ar fi, sunt pentru ei, nu pentru noi. Lasati Europa cea simandicoasa sa zica ce-o vrea, tineti cu dintii de traditiile voastre, sunt tot ce v-a mai ramas.
Destul, e timpul sa punem piciorul in prag si sa nu mai stam ca milogii cu gura cascata la tot ce zice alde EU sau FMI sau cine o mai vrea o bucata din tarisoara asta, totul pana la traditii. M-am saturat sa ni se tot impuie capul cu traditii occidentale, traditii care nu ne reprezinta deloc si care fac din noi niste mascarici demni de luat in ras. Nu vi se pare ciudat ca noi suntem singurii care trebuie sa renuntam la ceva? De ce? Nu sunt oare ale noastre la fel de bune ca ale lor?sunt traditii doamne iarta-ma nu participam la facerea lumii aici.
Una peste alta este Craciunul, perioada a anului care abunda in traditii specifice fiecarei zone in parte , dar care striga in gura mare la unison, NOI SUNTEM ROMANIA!!!!!!
De ce sa nu fim mandrii de asta, dupa un an in care am renuntat la tot ce aveam, mai putin viata asta amara, acum e momentul in care primim, primim taierea porcului, primim colinda, primim Anul Nou si speram la un nou an, mai bun si mai impacat cu noi.
Romani, hai sa fim romani din nou, hai sa lasam prostia si incultura si ignoranta si toata zapaceala asta in urma noastra, hai sa ne bucuram de ce ne-au lasat stramosii nostrii si stramosii stramosilor nostrii, hai sa ne bucuram de paganismul acestei perioade din an, sa ne bucuram in tihna de absurdul si haoticul ce va veni sa ne inconjoare.
Am vazut atatea aberatii spuse despre faimoasa taiere a porcului inainte de ajun. Ce aveti oameni buni, nu sunteti normali? E o traditie de cand facea plopul pere si rachita miscunele, cum sa ne spuna niste neaveniti a acestor plaiuri cum sa facem asta, in ce conditii si cand...pai mai nene a crescut nea europeanul porcul cu mine tot anul? a muncit el sa-i de-a de mancare? nu...pai atunci sa ma lase frate sa fac ce vreau cu el, sa-l mananc cum vreau si sa ma bucur in liniste si pace de munca mea de peste an, n-o sa vina in veci un papagal imbracat in costum sa-mi spuna ca porcul nu mai trebuie injunghiat pe viu ci trebuie asomat intai, pai si unde e toata distractia? sa injunghii un porc care este adormit? pai asta nu e treaba de barbat, asta e joaca de copii, asa ca pun pariu ca in ciuda acelor amenzi usturatoare pe care statul le-a impus, peste 90 la suta din romani si-au taiat porcul asa cum a fost facut din mosi stramosi, statul sa ne amendeze pentru ce? pentru ceva ce noi nu vrem, pai si statul cine e nu noi? hai ca e de ras faza asta , dar trec peste.
Colinda. Eram mic si cred ca inca imi mai stergeam mucii cu maneca de la haine cand am mers prima data cu colindul.Eu eram mic, dar entuziasmul ce ma mana sa urlu ca diperatul Leru-i ler pe frigurile alea imi era atat de mare , incat tarziu in noapte renuntam sa mai bat strazile si ma intorceam acasa.Imi aduc aminte ca era o mare competitie cine vine cu traista cea mai plina de covrigi  sau biscuiti sau bomboane. Ajungeai acasa si in mijlocul camerei, inconjurat de toata familia numarai prada. Si erai atat de mandru de tine, de nu-ti mai incapeai in piele, si povesteai cu lux de amanunte si despre cea mai mica baltoaca in care tu copilul prostut ai calcat din neatentie.Ce frumos era, ce se mai auzeau glasurile copiilor cu cantau colinda din casa in casa si cum luminile se aprindeau una cate una de la un capat al strazii pana la celalalt. Unde e frumusetea de atunci?Unde sunt cantece ce te ungeau la inima si te faceau sa fii mandru de limba asta atat de frumoasa? Ne-am sters cu toate la fund, neam nenorocit, avea dreptate cine ne-a numit asa.
Si vine Craciunul si vine Anul nou, mancam ca disperatii, dar altfel nu ne sta bine, bem in nestire, un cozonacel cald, o gura de vin cu scortisoara, o sarmaluta, un carnacior, un pic de toba, un pic de leber , mhmmm sa nu mai zic de o paine de casa coapta de o bunicuta calda si iubitoare care ai vrea sa traiasca vesnic, chiar daca numai pentru mancarea aia buna care te-a hranit de cand erai un fulg de nea.
Iubesc sarbatorile, cu familia sau chiar si atunci cand am fost singur, iubesc luminitele pomului, iubesc zapada, iubesc aburul care imi iese din nari si imi ingheata sprancenele, iubesc sa ma dau cu sania chiar daca n-am mai facut-o de ani de zile, iubesc nametii aia in care te afunzi pana la genunchi.
Iubesc sarbatorile, pentru ca oricat de rau suna, ne fac mai buni si mai pun la somn bestia din noi, bestie care a rupt si sa sfartecat tot ce a prins de-a lungul anului. Sa nu-i uitam nici pe cei nevoiasi, cei pentru care sarbatorile reprezinta un motiv de mahnire adanca, daca putem ajuta pe cineva, s-o facem, nu va fie frica sa faceti chiar si cel mai mic gest, din putin vostru impartiti, asa cum sperati ca altii din putinul lor sa imparta cu voi. Sa ne bucuram de sarbatorile astea ca si cum ar fi pentru ultima data si sa ne bucuram de oamenii din jurul nostru ca si cum nu i-am mai vedea niciodata. Sarbatori fericite tuturor si adormiti bestia din voi, macar pentru o zi......sa nu va para rau

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Facebook


Cui ii place:

Copyright ©

Conţinutul acestui site internet este protejat prin Legea dreptului de autor L8/1996 actualizată. Folosirea conţinutului ori a unor părţi din acesta fără înştiinţarea, respectiv aprobarea, proprietarului acestui site se pedepseşte conform legilor în vigoare.

Blog template by simplyfabulousbloggertemplates.com

Back to TOP