Bronhoscopia

joi, 27 august 2009

Când Dumnezeu a inventat bronhoscopia a inventat-o cu un singur scop: să ne aducă aminte că viaţa e preţioasă, să ne aducă aminte să avem mai multă grijă de noi, să ne aducă aminte că nu suntem de neatins şi, mai ales, să ne aducă aminte că spitalele nu sunt locuri de joacă pentru oamenii mari, spitalele sunt săli de aşteptare în care îţi regăseşti conştiinţa.
Astăzi am făcut prima bronhoscopie din viaţa mea şi ultima sper, pentru că nu mă mai gândesc să mai fac una pentru restul vieţii mele.
Este o experienţă de viaţă, pe care nu o recomand, faceţi orice să nu ajungeţi acolo. Azi am încercat să fiu bărbat şi asta nu pentru că voiam să dovedesc ceva , dar cum ar fi fost să mă fac de râs în faţa unor femei care făceau acelaşi lucru ca şi mine.
Oameni buni, bronhoscopia este ceva de genul am murit şi am renăscut încă o dată. Când am ieşit din sala aia parcă evadasem după o viaţă închis. Nu-mi păsa că eram ameţit, nu-mi păsa că mă simţeam ca dracu, tot ce voiam era să respir, aer. Nu vreau să sperii pe nimeni, dar aerul pe care îl respiri în tihnă e cel mai bun aer care a fost inventat vreodată de divinitate.
Am scăpat, rezultatul nu a fost naşpa, o să trăiesc şi o să vă mai bucuraţi de multe experienţe din viaţa mea de acum înainte. Mi-am dat seama că nu sunt untouchable, dar că o să trăiesc.
Aveţi grijă de voi, nu vă jucaţi cu sănătatea voastră, nu e un sfat, e o rugăminte, pentru că odată pierdută... cu greu o mai regăseşti.
Eu sunt bine, mai bine ca ieri, mai puţin bine ca mâine şi cel mai important... o să visez bine la noapte.


Ce este bronhoscopia?
- explorarea vizuală a căilor respiratorii.

Instrument folosit:
- bronhoscop.

Cum se face bronhoscopia?
- pacientul este sedat pentru a se relaxa;
- se aplică anestezic la nivelul gurii şi al nasului;
- pneumologul introduce uşor un bronhoscop în gură, printre corzile vocale după care aplică anestezic pe acestea;
- bronhoscopul înaintează până la nivelul căilor respiratorii inferioare, pentru că doctorul să poată observa aspectul căilor respiratorii şi al plămânilor.

Nu veţi muri, dar nici prea bine nu o să vă fie. Vă urez baftă.

2 comentarii:

Anonymous,  vineri, august 28, 2009 9:59:00 a.m.  

Dragul meu primul care urmeaza sfatul sa fii chiar tu ca nu ti-as dori sa ajungi la ureteroscopia(colposcopia-la femei) care e un proces cam asemanator numai ca "prin alte locuri"...

Georgi,  duminică, august 30, 2009 7:29:00 p.m.  

Cred ca aveai nevoie si de experienta asta , pentru a simti cu adevarat ca traiesti. Poate e doar o gluma mai nesarata de a mea , dar nu vreau sa supar...Aceasta interventie este infima, fata de altele....:)....dar, pentru fiecare ,o experienta noua este ca si cum ceva extraordinar tocmai s-a intamplat...BOOM....si a picat Bronhoscopia...am putea spune..dar nu sunt rautacioasa si ma bucur ca ai trecut cu bine si peste asta.Poate acum te simti mai pregatit pentru ce va mai urma....

Trimiteți un comentariu

Facebook


Cui ii place:

Copyright ©

Conţinutul acestui site internet este protejat prin Legea dreptului de autor L8/1996 actualizată. Folosirea conţinutului ori a unor părţi din acesta fără înştiinţarea, respectiv aprobarea, proprietarului acestui site se pedepseşte conform legilor în vigoare.

Blog template by simplyfabulousbloggertemplates.com

Back to TOP